Ruangan Carian Isu Lepas dan Terkini Harakah Online

Harakah Online || Harakah Daily || Harakah Online Malaysia

Dapatkan berita berkaitan isu politik terkini Harakah Online TERUS KE INBOX emel anda TANPA HALANGAN!!:

Disediakan khas oleh Harakah Online Info dan Google FeedBurner

Oh Sukan : Pusat Lepak Peminat Berita Sukan

Harakah Online Preview: Kekalkan Adun Kota Siputeh menggelirukan - Timbalan Speaker

Sudah MENCECAH 3000 ORANG yang mendapatkan LAPORAN KHAS PERCUMA yang WAJIB diketahui pada masa kini...ANDA BILA LAGI?
JANGAN TUNGGU SUDAH TERKENA, BARU TERFIKIR NAK DAPATKAN LAPORAN INI KERANA LAPORAN INI JUGA MEMBERIKAN PANDUAN SEBENAR UNTUK MELINDUNGI DIRI DARI TERKENA SELSEMA BABI.KAMI BERI JAMINAN 100% MAKLUMAT ANDA TIDAK DISALAHGUNAKAN OLEH PEMILIK LAPORAN KHAS INI KERANA KAMI LEBIH MENGENALI MEREKA. YAKIN DAN DOWNLOAD...



Menggelirukan, kata Timbalan Speaker Dun Kelantan, Mohd Zaki Ibrahim ketika diajukan keputusan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dalam kes Kota Seputeh.

Inilah ungkapan ringkas menggambarkan reaksi terhadap keputusan yang diumumkan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof apabila mengekalkan kerusi Dun Kota Seputeh kepada Datuk Abu Hassan Sarif.

Menurut Aziz, dua mesyuarat untuk dua penggal yang berbeza dan surat cuti sakit menjadi bukti kepada SPR bagi mengekalkan kerusi terbabit.

Sedangkan Perkara 51, Undang-Undang Tubuh Negeri Kedah menyebut dua mesyuarat berturut-turut hadir membolehkan kerusi yang disandang dikosongkan.

Begitu juga Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Kelantan, Bahagian Pertama Perkara 38 menyebut ketiadaan hadir, mana-mana ahli tanpa mendapat perkenan Speaker bagi tempoh enam bulan maka Speaker bolehlah menetapkan tempatnya itu kosong.

Mengulas lanjut Mohd Zaki berkata, keputusan yang dibuat SPR menggambarkan campurtangan suruhanjaya itu dalam pentafsiran undang-undang.

ImageKatanya, campurtangan SPR dalam bidang kuasa Speaker Dun Kedah amat dikesali.

untuk berita lanjut, sila klik disini

No comments: