Ruangan Carian Isu Lepas dan Terkini Harakah Online

Harakah Online || Harakah Daily || Harakah Online Malaysia

Dapatkan berita berkaitan isu politik terkini Harakah Online TERUS KE INBOX emel anda TANPA HALANGAN!!:

Disediakan khas oleh Harakah Online Info dan Google FeedBurner

Oh Sukan : Pusat Lepak Peminat Berita Sukan

Harakah Online Preview: Dua EGM MCA?

Sudah MENCECAH 3000 ORANG yang mendapatkan LAPORAN KHAS PERCUMA yang WAJIB diketahui pada masa kini...ANDA BILA LAGI?
JANGAN TUNGGU SUDAH TERKENA, BARU TERFIKIR NAK DAPATKAN LAPORAN INI KERANA LAPORAN INI JUGA MEMBERIKAN PANDUAN SEBENAR UNTUK MELINDUNGI DIRI DARI TERKENA SELSEMA BABI.KAMI BERI JAMINAN 100% MAKLUMAT ANDA TIDAK DISALAHGUNAKAN OLEH PEMILIK LAPORAN KHAS INI KERANA KAMI LEBIH MENGENALI MEREKA. YAKIN DAN DOWNLOAD...



Mesyuarat agung luar biasa (EGM) MCA akan diadakan dua kali? Apakah senario PPP (Parti Progresif Penduduk) akan berulang pada MCA? Atau Timbalan Presiden MCA, Dato' Chua Soi Lek dan penyokongnya akan menghadiri EGM yang ditetapkan oleh Presiden MCA, Dato' Seri Ong Tee Keat?

Persoalan ini mula berlegar di kalangan pemerhati politik apabila baru-baru ini, Ong telah mengarahkan supaya diadakan EGM parti itu, seminggu selepas parti itu memecat Chua.

Agensi berita melaporkan, Ong mengeluarkan arahan itu kepada Setiausaha Agung parti, Dato' Wong Foon Ming pada pagi semalam, kata setiausaha politik Ong, Simon Lim.

Wong, semasa dihubungi mengesahkan yang beliau telah menerima arahan daripada Ong supaya diadakan EGM dalam tempoh 30 hari dan beliau sedang dalam proses menetapkan tarikh itu.

"Kami sedang dalam proses menetapkan tarikh, masa dan venue bagi EGM. Saya berharap kami dapat menetapkan semua itu pada hari ini juga dan notis boleh dikeluarkan esok," katanya.

Agenda EGM masih belum ditetapkan lagi tetapi difahamkan antara yang utama ialah usaha mendapatkan sokongan perwakilan terhadap keputusan Majlis Presiden memecat Dr. Chua dan undi percaya terhadap kepimpinan Ong.

Keputusan Ong untuk mengadakan EGM itu dibuat ekoran bantahan oleh penyokong Chua yang telah melancarkan kempen mengumpulkan tandatangan di kalangan perwakilan parti supaya diadakan EGM.

UNTUK BERITA LANJUT, SILA KLIK DISINI


No comments: