Ruangan Carian Isu Lepas dan Terkini Harakah Online

Harakah Online || Harakah Daily || Harakah Online Malaysia

Dapatkan berita berkaitan isu politik terkini Harakah Online TERUS KE INBOX emel anda TANPA HALANGAN!!:

Disediakan khas oleh Harakah Online Info dan Google FeedBurner

Oh Sukan : Pusat Lepak Peminat Berita Sukan

Harakah Online Preview: Pakatan sedia depani provokasi akhir Umno

Demi merosakkan nama baik PAS di kalangan pengundi Bagan Pinang, PAS mendapat maklumat akan ada dua aksi provokasi dicetus bermula malam ini sehingga esok.



Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub lewat petang tadi berkata demikian, andaian ini dibuat berdasarkan beberapa maklumat risikan dalam Umno sendiri.

"Ianya (kumpulan itu) mungkin memakai baju PAS, menyertai konvoi liar menggunakan apa jua simbol PAS di kawasan kediaman; dengan laungan takbir dan sebagainya agar pengundi tempatan membenci PAS."

Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasruddin Hassan Tantawi pula mendakwa, akan ada suatu surat Dewan Pemuda PAS yang palsu disebarkan, menggunakan tandatangannya.

"Surat palsu itu adalah fitnah, kononnya saya mengaku bersalah dan terpaksa membelakangkan Islam demi tunduk pada DAS yang anti Melayu."

Beliau juga mengumumkan bahawa PAS telah pun membuat laporan Polis berhubung kedua-dua rancangan provokasi tersebut.

Tambahnya lagi, bermula jam 12 malam ini, Pemuda tidak akan menganjurkan sebarang konvoi bermotor; sebagai bukti menghormati arahan pihak berkuasa.

Jika berlaku juga konvoi liar atas nama pemuda malam ini; sekaligus mengesahkan segala dakwaan itu.

Kedua-dua dakwaan tersebut tidak merujuk pada 'komando Pemuda' Umno; yang dipertikai sebagai kes samseng sejak beberapa hari lalu.

untuk berita lanjut, sila klik disini

No comments: