Ruangan Carian Isu Lepas dan Terkini Harakah Online

Harakah Online || Harakah Daily || Harakah Online Malaysia

Dapatkan berita berkaitan isu politik terkini Harakah Online TERUS KE INBOX emel anda TANPA HALANGAN!!:

Disediakan khas oleh Harakah Online Info dan Google FeedBurner

Oh Sukan : Pusat Lepak Peminat Berita Sukan

Harakah Online Preview : Kisah Umno-BN 'tidak cukup kain'

Umno-BN masih dengan gaya lama yang sebenarnya telah menikam diri mereka sendiri, iaitu terkurung dengan sindrom menafikan atau tidak mahu mengaku kelemahan diri. Walaupun majoriti kemenangan calon PAS dan KeADILan, masing-masing di Bukit Gantang dan Bukit Selambau lebih tinggi berbanding keputusan pilihan raya umum 2008, tetapi pemimpin BN tetap berusaha keras berselindung di sebalik lalang kering.

Kita juga masih belum lupa bahawa kelebihan undi Dato' Seri Anwar Ibrahim dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh juga lebih tinggi daripada majoriti kemenangan Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pada 8 Mac tahun lalu. Malah kemenangan Abdul Wahid Endut pastinya lebih manis kerana dapat merebut kembali kerusi Parlimen Kuala Terengganu daripada BN.

Justeru, apabila media dan pemimpin Umno cuba bermain dengan angka di Bukit Gantang,dengan mendakwa orang Melayu tetap setia bersama BN, nampak sangat mereka "serba tak kena", dan ditambah parah selepas wawancara Mingguan Malaysia dengan Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat "menghina pengundi Cina" yang melabelkan mereka sebagai golongan yang tidak tahu membalas budi. Apabila tercetus kontroversi itu, Muhyiddin menyerang editor akhbar Cina yang disifatkannya tidak faham bahasa Melayu sehingga "memutar-belitkan" terjemahan wawancaranya itu.

untuk berita lanjut, sila klik disini

No comments: