Ruangan Carian Isu Lepas dan Terkini Harakah Online

Harakah Online || Harakah Daily || Harakah Online Malaysia

Dapatkan berita berkaitan isu politik terkini Harakah Online TERUS KE INBOX emel anda TANPA HALANGAN!!:

Disediakan khas oleh Harakah Online Info dan Google FeedBurner

Oh Sukan : Pusat Lepak Peminat Berita Sukan

Harakah Online Preview : Apabila belum hilang lelah PRK...

Belum pun sempat menghela nafas panjang penat melaksanakan tugasan sebagai Wartawan di Bukit Selambau, Kedah kini berhadapan pula satu lagi pilihan raya kecil di Dewan Undangan Negeri (Dun) Penanti apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti, Mohamad Fairuz Khairudin bertindak meletakan jawatan serta merta dengan alasan meneruskan pengajian ke tahap yang lebih tinggi dan menumpukan perhatian pada keluarga.

Alahaiiii.. bermula pula episod di Penanti yang berada dalam Parlimen Permatang Pauh yang diwakili Penasihat Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Dato' Seri Anwar Ibrahim yang menang mudah mengalahkan pencabarnya, Dato' Arif Shah Omar Shah pada bulan Ogos tahun lepas.

Tetapi... tidak mengapa bukan kerana jemu melaksanakan tugasan sebaliknya terpancar keseronokan untuk melihat politik di Pulau Pinang distabilkan kembali apabila Fairus yang dikaitkan dengan kes rasuah kuari di negeri ini direhatkan.

Walaupun beliau belum dihadapkan ke mahkamah dan terbukti kesahihan kesalahannya namun jika dibiarkan pastinya Umno dan konco-konconya akan mempergunakan isu ini bagi memperkemaskan kedudukan parti itu semula walhal parti Nasionalis Melayu itu kini menanti 'bom jangka' bila-bila masa sahaja meletup musnah berderai nama Umno dipersada politik tanahair.

untuk berita lanjut, sila klik disini

No comments: