Ruangan Carian Isu Lepas dan Terkini Harakah Online

Harakah Online || Harakah Daily || Harakah Online Malaysia

Dapatkan berita berkaitan isu politik terkini Harakah Online TERUS KE INBOX emel anda TANPA HALANGAN!!:

Disediakan khas oleh Harakah Online Info dan Google FeedBurner

Oh Sukan : Pusat Lepak Peminat Berita Sukan

Harakah Online Preview: Kemelut PAFA: Zambry ambil kesempatan burukkan Nizar

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mendakwa Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir cuba memburukkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dalam kemelut Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA).



Setiausahanya, Dr. Raja Ahmad Al-Hiss dalam satu kenyataan berkata, Zambry dengan angkuh mengambil kesempatan di atas isu itu untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa beliau berkuasa di negeri itu.

"Datuk Seri Zambry yang masih belum disahkan sebagai Menteri Besar Perak cuba membayangkan kepada rakyat bahawa beliau sekarang berkuasa dan menunjukkan kuasanya serta bersikap angkuh dengan jawatan pintu belakangnya," katanya.

Beliau juga berkata, tiada jaminan segala janji Zambry boleh diguna pakai memandangkan Mahkamah Persekutuan belum memutuskan samaada beliau atau Nizar adalah menteri besar yang sah.

"Belum ada jaminan semua janji Datuk Seri Zambri ini boleh diguna pakai kerana Mahkamah Persekutuan belum memutuskan siapakah Menteri Besar Perak yang sah lagi,"

DPPN Pk dalam pada itu meminta rakyat agar tidak terpedaya dengan usaha jahat Zambry yang berterusan memburukkan peribadi Nizar termasuk mengaitkannya dengan masalah sukan bola sepak negeri itu.

Sedangkan tegas DPPN Pk , Nizar selama ini telah menyelamatkan Pafa dari terus dibebani hutang lapuk serta menjaga kebajikan pemain dan kakitangannya.

"Apa yang dilakukan ini adalah bersifat menyerang semua reputasi datuk Seri Nizar secara peribadi di semua keadaan," tegasnya.

Minggu lalu, Zambry menuduh Nizar mempolitikkan isu ini dan berkata beliau tidak berhasrat untuk mengambil alih jawatan sebagai presiden Pafa.

untuk berita lanjut, sila klk disini

No comments: